måndag 15 april 2013

Världens sötaste kompisar

Vad vore lite utan katter? Ärligt talat vet jag inte hur jag skulle klara mig utan dessa två underbara varelser. Varje dag står de vid dörren och väntar när jag kommer hem, de älskar att krypa upp tätt tätt intill när man sitter i soffan eller ligger i sängen. När man är ledsen är det som om de känner på sig att något inte är bra, då är de extra mysiga. De finns alltid där, och ger så mycket kärlek tillbaka bara genom att finnas till. Att gosa ned ansiktet i en fluffig birmapäls är det det bästa som finns efter en jobbig dag. Då känns allt i alla fall bra mycket bättre!

Tack mina söta älsklingar för att ni finns <3




4 kommentarer:

  1. Naaaw så söta! Hur är deras inbördes relation, syskon? Min umgås knappt alls med varann...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är kullsyskon. De leker väldigt mycket med varandra, och ofta ligger de och sover hyfsat nära varandra. Den blåmaskade, Paisley, älskar dock att vara nära Elvis. Han är så söt, kommer och lägger sig tätt intill, eller till och med på Elvis, vilket inte alltid uppskattas... ;-)

      Radera
  2. Åh, så himla mysiga!
    Vi har också två katter som finns där i vått och torrt.
    Det är verkligen avslappnande när man haft en stressig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, katter gör underverk för hälsan! Utan dem skulle vi aldrig klara oss. För sambon som kanske inte är lika känslomässigt verbal som jag, så tror jag de fungerar som någon slags terapi. Han kan gosa med dem och få massa kärlek utan att behöva älta massa känslosnack, som med mig!

      Radera