fredag 26 april 2013

Ljuset i tunneln börjar sila fram

Det känns riktigt kul att planera inför bröllopet. Nu helt plötsligt finns det massa andra saker att tänka på, och något roligt att se fram emot. Livet börjar komma tillbaka!

Inte visste jag att det är så mycket att tänka på och planera inför. Ju mer jag läser desto fler saker att fixa med. Det kommer inte bli någon billig historia det här. Trots att vi sparar in på många saker, till exempel anordnar festen i egna lokaler, fixar hår och smink själv, tvårätters med tårta istället för trerätters (och tårta) så blir det så många småsaker så att slutsumman stiger oroväckande snabbt.

Igår var jag på middag hemma hos en kompis, drack vin och åt gott. Och pratade bröllop förstås :-) Skönt att ha något annat att prata om än att bara älta den gamla vanliga ångesten kring alla OM och MEN när det gäller barnverkstaden.

Om en månad ska jag prova min drömklänning. Lite väl lång väntetid för en första konsultation, men vad göra? Jag hoppas så att den är lika fin som jag föreställer mig den. Det måste den vara, för jag har ingen plan B ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar