måndag 19 augusti 2013

Besök nr 2

Idag var det dags för mitt andra besök hos psykologen. Tycker det känns så skönt att prata med någon helt utomstående, och objektiv person. Hon sa några tänkvärda saker som jag tänkte dela med mig av.

Eftersom jag just nu är väldigt fokuserad på barn så selekterar min hjärna ut allt som har med barn att göra, gravida magar, barnvagnar, butiker med söta barnkläder etc. Det man inte har i sitt liv avundas man andra, som har just det som saknas i ens egna liv. Hon sa att det finns ju å andra sidan många kvinnor som HAR barn som avundas oss som INTE har det. Just det här med att kunna gå på stan och fika med väninnor, gå och träna när man vill, umgås på tu man hand med mannen, egentid... Det finns så klart ett värde att ha det så också! Man får försöka tänka på sådana saker, som berikar ens liv, och som faktiskt kanske till och med andra avundas. För det finns så klart baksidor med att ha barn också, dagar då det inte känns så roligt och man säkert skulle ge vad som helst för lite egentid. Lätt att glömma bort!

2 kommentarer:

  1. Jag har försökt tänka på det då och då i sommar, faktiskt. Inte minst när vi haft vänner över på fest. Hur vi kunnat sitta och prata och umgås hur länge som helst, utan att bli störda. Eller hur vi kunnat ta oss iväg spontant, utan att det blir besvärligt. Men, men. Det är inte alltid så himla lätt att komma ihåg de där fördelarna. Vad var de nu igen? ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är ju tyvärr inte så lätt... Försöker tänka på allt som vi kan göra nu som är svårare när man har småbarn. Kanske vi borde bli ännu bättre på att verkligen utnyttja tiden och göra alla de där sakerna. Problemet är att jag älskar att vara hemma och mysa med mannen och katterna, och slippa flänga runt en massa ;-)

    Kram!

    SvaraRadera