måndag 22 april 2013

Bra och dåligt om vartannat

Helgen har varit bra, och lite dålig. Bra: vi har äntligen bestämt oss för att vi ska gifta oss i slutet av sommaren. Det får bli som det blir. OM de inte hittar spermier vid biopsin så måste det ordna sig ändå. Jag hoppas innerligt på att sambon vill använda donerade spermier. Vi har pratat om det ganska mycket och han inser nog mer och mer att det kanske är ett ganska ok alternativ om inget annat fungerar. Jag känner bara att vi inte kan gå och vänta längre, inte vänta på allt. Nu får vi något annat roligt att tänka på och saker att göra.

Dåligt: igår var vi på födelsedagsfirande hos sambons kusin. Han gifte sig i september förra året och guess what, gravida!! Kanske låter hemskt att klassificera det som dåligt, men det kändes bara så tungt att få reda på det. Giftermål i september, och nu gravida i sjätte månaden. Skolexempel på hur det "ska" vara. Hur kan det gå så lätt för vissa? Jag kan bara inte vara glad (hur hemskt det än låter). Jag ville bara vända i dörren. Det gör så ont! Antar att vi kommer få ännu fler frågor efter att vi har gift oss. Jag bara längtar efter att få säga som det är. Sambon vill vänta tills vi har något konkret att berätta, vilket vi förmodligen får efter biopsin.

Men nu blir det fokus på bröllop :-) Den här veckans to do: spika datum, boka kyrka, boka tid för provning av klänning, skissa på inbjudan. Yayy!


1 kommentar:

  1. Åh, så härligt att få ett fint bröllop att tänka på. Grattis!

    Jag känner såväl igen det där med att det är svårt att glädjas när det verkar gå som på räls för andra. Jag hade lättare för att glädjas åt graviditeter när vi hade försökt en kortare tid. Då kunde man liksom tänka att man själv skulle vara en av dem inom en snar framtid. Men på senare tid har det blivit allt jobbigare att få gravidnyheter.

    Kram!

    SvaraRadera