tisdag 16 april 2013

Jobbpanik

Om jag bara skulle skriva om vad som händer just nu vad gäller barnverkstaden så skulle det inte bli många ord skrivna. Det händer INGENTING! Tjatade på sambon igen om att ringa och fråga varför ingen kan titta på vår remiss så att vi i alla fall kan få stå i kö för att göra själva biopsin. Det om det...

I övrigt känner jag riktig panik över det här med jobb. Just nu har jag ett konsultuppdrag som snart tar slut. Det är bara så typiskt! Det här är det första jobbet där jag faktiskt har trivts, både vad gäller arbetsuppgifter och med själva företaget. Eftersom det är ett föräldravik så finns inga möjligheter för mig att få stanna kvar. Jag har ju hela tiden hoppats på att det skall dyka upp någon möjlighet under tiden, men med min vanliga tur så har det självklart inte gjort det... Jag sitter och letar och letar, men hittar inget som känns rätt. Antingen är jag över- eller underkvalificerad. Hur svårt ska det behöva vara egentligen? Orkar inte med det här också! Jag vägrar att fortsätta jobba som konsult. Har fått nog att vara underbetald, ha timlön, inte få betalt för röda dagar (och alltså aldrig komma upp i min mållön), samt inte minst att aldrig få vara delaktig på "riktigt" på företaget där jag faktiskt jobbar. För er info så kanske jag ska tillägga att jag jobbar inom ekonomi, försäkring och redovisning. USCH, just nu känns allt väldigt väldigt motigt. Skulle verkligen behöva något roligt att se fram emot, eller att något positivt händer på någon front i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar