måndag 13 maj 2013

Hur gör man?

Fast jag VISSTE att jag naturligtvis inte kunde vara gravid så blev jag ändå så besviken när mensen dök upp i morse. Det blir ytterligare ett bevis på att det inte har skett ett mirakel, för det händer visst bara andra.

En tjej på jobbet som jag lärt känna hyfsat väl, och som jag har berättat en del för om våra bebisförsök och svårigheter, kan dock vara världens mest okänsliga människa ibland. Fast hon VET hur dåligt jag mår av att höra om alla som är gravida, så stormade hon in i köket i fredags där jag och en annan tjej stod och pratade, och skrek ut att det är (ytterligare) en tjej på jobbet som är gravid. Var hon tvungen att kasta det rätt i ansiktet på mig? Fattar hon inte att det är ganska okänsligt gjort? Och det är inte den enda gången det här händer. Snacka om att vända kappan efter vinden, hon tänker inte efter för fem öre vad hon säger eller inför vem. I vilket fall som helst så gör det lika ont att höra varje gång, när ännu en blir gravid. Det är som ett slag rätt i magen, och så var den dagen förstörd. Det känns som det blir värre och värre för varje gång. Hur gör man för att klara av detta??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar