måndag 29 juli 2013

Åter till vardagen

Tillbaka till verkligheten. Så känns det att vara tillbaka på jobbet. Efter tre lata, soliga och helt underbara sommarveckor var det dags att bita i det sura äpplet och ställa klockan på kvart i sex.

Jag har verkligen kunnat koppla av under semestern, och har mått väldigt bra. Med undantag för några stunder hos svärföräldrarna i Skåne (se tidigare inlägg). Till slut vande jag mig även vid att vara på stranden utan att må dåligt av att se alla föräldrar leka och umgås med sina barn. Det har på många vis varit en perfekt semester. Jag älskar att vara hemma i Sverige på sommaren, ligga ute i trädgården och sola, läsa, grilla, bara vara... Gå runt i linne eller bikini, och shorts. Inte sminka sig eller fixa håret, inte åka in till stan. Bara vara helt enkelt.

Var också och träffade en psykolog på vårdcentralen under semestern, för att prata om det här kring barnlöshet. För mig är det rena rama terapin att få prata om det här, till skillnad från sambon som helst gör raka motsatsen. Hon gav mig rådet att öva mig på att "utsätta mig för barn", alltså att inte i alltför hög grad försöka undvika mammor med gravidmagar, eller prat på jobbet. Hon liknade det vid en fobi, att det blir värre om jag undviker sådana situationer. Så det ska jag försöka jobba på.

I övrigt är allt fokus på bröllopet. Snart bara en månad kvar!





2 kommentarer:

  1. Vad intressant det som psykologen sa till dig.
    Den idén ska jag försöka se till att åka snålskjuts på ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur! Själv har jag snarare tänkt tvärtom. Det var lite tanken bakom att gå och prata med någon, att få lite nya infallsvinklar som man inte kommer på själv :-) Kan dela med mig om hon säger fler kloka saker nästa gång!

    SvaraRadera